Jom kita menyumbang untuk umat Islam di KEMBOJA !! Fisabilillah...

Jul 31, 2010

Terus berjihad...

- bersama anak2 yg membuat ROS di SMKB -

Salam untuk semua... umi teringat kata2 seorang pembaca setia blog umi;
" Umi .... jangan berhenti menulis kerana setiap hari, saya akan motivasikan diri saya dengan blog umi.. Tulislah apa pun, saya sentiasa bayangkan umi berbicara dengan saya setiap kali saya membaca setiap bait kata2 umi.."
... Fuh... tingginya harapan..
Justeru umi bercita2 untuk menulis dan terus menulis.. biar cita2 itu terkadang hanya tinggal cita2 bila jasad dan kudrat kalah dengan lemahnya sendi untuk menaip bicara, lentuk lenguh minda untuk memikirkan bicara terindah untuk tatapan insan2 tersayang..
Seminggu ini, jadual ceramah umi agak padat, terkadang 4 lokasi dalam 3 hari.. Fuh! Kuatkan jasadku, hebatkan staminaku untuk perjuangan anak bangsaku..
Sejak kebelakangan ini, selain ceramah Teknik Menjawab Pendidikan Syariah Islamiah dan Pendidikan Islam - umi turut dijemput untuk menyampaikan ceramah motivasi, terasa kerdil bila yang menjemput pun ialah kaunselor2. Ya Allah... tapi sungguh terusik, bila melihat kesan mendalam pada air muka anak2 bila selesai ceramah..
"umi... hati kami tersentuh.. "
"umi... bantu saya kembali kepada Allah.. "
"umi... saya ingin bertaubat.. "
Antara mesej2 yg umi dapat sebaik tiba di rumah.. Allahu akbar! Alhamdulillah...

p.s Semoga Allah sentiasa memberikan kekuatan dan ketabahan dalam tiap jejak juang ini..

No comments:

zwani.com myspace graphic comments